본문 바로가기

지구야/에코 트랜드

[atmos] 기후변화와 문화를 다루는 시크한 biannual 잡지

 

 

Neo-Natural이라는 키워드로 작년에 처음 발행되었던 atmos 잡지. 이후, Latitude 그리고 Flourish / Collapse라는 테마로 올해 세 번째 이슈가 발간되었다. 

 

 

 

 

 

Atmos is an exploration of climate and culture, a biannual magazine curated by a growing ecosystem of adventurers, creatives, and journalists dedicated to pioneering progress around the world.

 

Each volume of Atmos places a different element of our relationship to the Earth under a microscope, from the latest developments in neo-natural resources to collapsing ecosystems to the nature of being human. In an age of fifteen-second social media journalism, the facts get easily lost— as does the critical nature of what we’re up against.

 

Through innovative design, in-depth storytelling, and impactful imagery, our goal is to elevate our collective consciousness surrounding sustainability and the future of our planet. Welcome to the Atmosphere.

 

Founder: Jake Sargent

Editor-in-Chief: William Defebaugh

Creative Direction, Art Direction, and Editorial Design: Studio 191, Laura Genninger, David Ortega, Nick Thompson

Photography Director: Sara Zion

Digital Editor: Landon Peoples, landon@atmos.earth

Digital Design: Hugo & Marie

Copy Editor: Karly Alderfer

Research Editor: Maxwell Fox

Distribution: Didier Lerebours, didier@atmos.earth

Published by Softmatter Studio LLC

 

 

기후 변화와 문화를 중심으로 전세계에서 이 분야에 대해 탐험, 창조하는 이들을 담는 바이 애뉴얼 잡지이다. 디자인, 깊이 있는 스토리 텔링, 강력하고 아름다운 이미지들을 통해 기후 변화와 관련된 지구 문제들을 다루고 경각심을 일깨우는 역할을 하고 싶다고 웹사이트에 적고 있다. 

 

 

패션계의 유명 사진작가 제이미 호케스워스 Jamie Hawkesworth와 작업들도 수록되어 있을 뿐 더러, 오노 요코의 시도 수록되어 있을 정도로 문화계 사람들을 사로잡을 콘텐츠가 잔뜩 실려있으면서도, 과학적이고도 깊이있는 기후 변화 관련 기사들도 함께 잘 조화를 이루며 실려 있어 잡지보다는 하나의 세련된 아트북으로 인식될 정도로 그 콘텐츠와 질이 높다는 평이다.